Nisan ayı Atölye Programı

Maker Çocuk Atölyeleri çocuklara tüketmek yerine üretmeyi sevdirmeyi ve kendi ilgilerini çeken konulara odaklanarak yeni nesil beceriler edindirmeyi amaçlar. Her Atölye grubunun aylık programı vardır. Çocuklar, kendi yaş gruplarındaki programa, her hafta sonu seçtikleri gün ve saatte gelerek haftalık 2-2,5 saatlik atölyelere devam eder. 3 hafta boyunca gerçekleştirilen projeler, 4. hafta çocuklarımızın arkadaşlarına, siz velilere ve mentörlerine yaptığı sunumlarla tamamlanır. Temel Maker araçlarını deneyimleyerek özümseyen çocuklar, MÇ-PRO programında proje bazlı öğrenme modeli ile ileri seviyeye geçerler. 

6 Nisan’da başlayacak Maker Çocuk atölyeleri Nisan Ayı programı aşağıdaki süreçlerle gerçekleşecektir. 5-7 yaş 8-10 yaş ve 11-14 yaş grupları ayrı ayrı açılmış programları ve saatleri incelemek için sayfayı aşağı doğru sürükleyebilirsiniz.

5-7 Yaş Maker Junior programımız Nisan ayında  Tasarım Steam Proje ve Animasyon (cumartesi veya pazar 10:30 – 12:30 arası)

  1. Hafta:
    Üretmenin eğlenceli dünyasında gezinmeye steam çalışmasıyla devam ediyoruz. Elimizdeki materyallerle eğlenerek üretiyor keyifle kullanıyoruz.
  2. Hafta:
    Hiç bu şekilde düşündün mü?
    Dar kalıplardan kurtulup farklı açılardan bakıyoruz. Dünyanın en eğlenceli kahvaltısına hazır olun.
  3. Hafta
    Düşüncelerimizi ifade etmek için konuşmak yetmez. Animasyonla kendimizi ifade etmenin eğlenceli yolunu keşfediyoruz.
  4. Hafta
    Yapılan çalışmaların çıktıları sunumla arkadaşlarına ve velilere anlatılır

8-10 Yaş Tasarım-Robotik programımız Nisan ayında Mbot Robotik & Kodlama (Cumartesi 14:00-16:30 veya Pazar 10:30-13:00)

1.Hafta
Mbot donanım ve yazılımın bir arada sunulduğu bir bileşendir.
Mbot ile ilgili ilk haftamızda Mbot nedir sorusunu cevapladıktan sonra mbotun üzerindeki devreler , sensörler gibi donanımların ne olduğu ve ne işe yaradığı gibi bilgiler verilir.
Bununla beraber algoritma ve blok tabanlı kodlama ile ilgili bilgiler verilir
ve bu bilgiler kullanılarak basit bir örnek yapılır.
2.Hafta
İlk hafta öğrendiğimiz bilgiler ve yaptığımız basit projemizi biraz daha yükseğe çıkarıp biraz da hayal gücünden faydalanarak Orta seviye başka bir örnek yapılır.
3.Hafta
Öğrendiğimiz tüm bu bilgileri pekiştireceğimiz daha üst düzey bir örnek yapılır (örneğin – çizgi izleyen robot yada uzaktan kumanda ile hareket edebilen robot gibi)
4.Hafta
Atölyenin sunumları gerçekleşir.

8-10 Yaş Kodlama Elektronik programımız Nisan ayında ScratchX & Arduino (Cumartesi 10:30-13:00 veya Pazar 14:00-16:30)

1.HAFTA
Scratch for Arduino (s4A) ‘nun tanıtımı yapılır. Programının arayüzü ve Arduino’nun donanımsal bileşenleri hakkında bilgi verilir. Elektrik devresi ve bu devreyi kurmak için gerekli olan komponentler hakkında temel bilgiler verilir.
Örnek olarak LED yakma uygulaması gerçekleştirilir.
2.HAFTA
İlk hafta öğretilen bilgilerin ışığında ve bunlara ek olarak göstereceğimiz analog ve dijital mantığın ne olduğu aktarılarak , çocukların sürükle bırak formatıyla hazırlanan kodlarla yeni örnekler ortaya koyması sağlanacaktır. Burada potansiyometre , LDR , RGB LED gibi komponentler kullanılacaktır.
3.HAFTA
İki hafta boyunca öğrendiklerimizin üstüne koymak için bu kez de sensörler hakkında bilgiler verilir. Önceki bilgilerden de hareketle içinde sensör ve diğer komponentlerden de barındıran bir uygulama gerçekleştirilir.
4.HAFTA
Atölye sunumları gerçekleştirilir.

11-14 Temel Maker programımızın Nisan ayı konusu Kodlama & Mobil Uygulama (Cumartesi veya Pazar 14:00-16:30)

1.Hafta
App Inventor’ın ne olduğundan bahsedilir. App İnventor giriş ekranı tanıtılır. App İnventor’ın bileşenlerinden bahsedilir. Daha sonra ilk uygulamamız olan “Sayı Tahmin Etme” uygulaması derste yapılır. Dersin son 10 dakikasında yaptığımız uygulamaya ait sorular öğrencilere sorulup anlayıp anlamadıkları kontrol edilir.
2.Hafta
Dersin başında geçen hafta ki yapılan örnek, soru-cevap yoluyla tekrar edilir. Daha sonra bu hafta ki uygulamamız olan “Sinek Yakalama” oyununu derste yapılır. Dersin son 15 dakikasında, yaptığımız uygulamaya ait sorular öğrencilere yöneltilir, öğrenilip öğrenilmediği kontrol edilir.
3.Hafta
Geçen hafta yapılan oyunun hatırlanması için tekrar edilir. Bu hafta ki uygulamamız olan “Taş-Kağıt-Makas” oyununu kodlamaya başlanır. Dersin sonunda hatırlanması için bugün ki uygulamamızı tekrar ederiz.
4.Hafta
Yapılan uygulamaların atölyede sunumları gerçekleştirilir.
Kazanımlar
App İnventor’ın ne olduğunu bilir.
App İnventor’da uygulama geliştirebilir.
Sunum haftası itibariyle App İnventor hakkında kendi cümlelerini kurabilir ve kendini ifade edebilir.

× How can I help you?