11-14 yaş grubu çocuklar, gerek yaşları itibariyle gerekse gelişimleri sebebiyle hazırbulunuşluk düzeyleri en yüksek olan grubumuz. Dolayısıyla bu grup için yaptığımız atölyeler ve eğitim aktivitelerinin zorluk düzeyi artıyor, onlardan beklediğimiz proje/fikir/ürünler daha nitelikli hale geliyor. Aşağıda yeni dönem atölyeleri çerçevesinde bu yaş grubuna ait, 2016 yılı için olan öğretim programımızı anlatacağız.

Her yaş grubuna olduğu gibi bu grup için iki farklı temamız var. Bunlar:

1-Kodlama-Elektronik

2-Tasarım-Robotik idi.

Kodlama-Elektronik temasında neler yaptığımızdan başlayalım…

İlk olarak 3+1 hafta şeklinde süren Arduino programımız var. Açık kaynak kodlu bir mikrodenetleyici olan Arduino kartı sayesinde interaktif nesneler geliştirilebilir, robotik ve elektronik altyapısı olan projelerinizi yapabilirsiniz. Biz Arduino dersinde sunum yoluyla değil de, direkt gösterip-yaptırma yöntemiyle eğitime başlıyoruz. 3 hafta boyunca çocuklar bu kartı iyi bir biçimde tanıyıp, ek olan malzemeler(sensör, breadboard,leds) hakkında bilgi ve deneyim sahibi oluyor, ayrıca Arduino’nun arayüzünde Java tabanlı olan Wiring diliyle kod yazarak aslında kodlamanın mantığını da içselleştiriyor ve kodlarının fiziksel ortama dökülmesini görebiliyor. Son hafta ise, Maker Day etkinliğinde sergileyecekleri projeleri, velilere ve arkadaşlarına anlatma ile geçiyor. Bu sayede, iletişim ve sunum becerilerini de geliştiriyor.

whatsapp-image-2016-11-12-at-13-04-05

 

Arduino için çok güzel projelerimiz var, Türkiye’nin en kapsamlı 35 haftalık ilk Maker Eğitim Müfredatı içeriğimizde bunların yapılışını yazdık ve videolarımızı da çektik. Bunlar şimdilik bizde kalsın, aralık ayındaki Arduino Proje atölyelerimizde çocuklara yaptırmayı düşünüyoruz. 🙂

Mobil Uygulama Yapma atölyesi yani kaynak olarak kullandığımız App Inventor ile kodlayarak yaptığımız programlar, android tabanlı işletim sistemlerinde çalışabilen .apk uzantılı dosyalara dönüşüyor, bu şekilde telefonlarımıza indirebiliyoruz. Tabii her işletim sisteminde çalışabilmesi için Ai Starter diye bir emulator var. Bunun sayesinde yaptığımız programları, bilgisayarda sanal bir telefon oluşturarak da çalıştırabiliyoruz. Android’i olmayanlar bundan faydalanabilir.

appinventor

App Inventor, Scratch’e benziyor fakat ona göre daha profesyonel ve kapsamlı. Bu atölyemiz de 3+1 hafta şeklinde ilerliyor. 3 hafta da 10+ adet programı, çocuklara anlatıyor, birlikte yapıyoruz ve çocuklar Maker Day’de yaptıkları programları yine aile ve arkadaşlarına anlatıyor. En güzeli de, programları telefonlarına indirip kurduktan sonra heyecanla oynamaları, test etmelerini izlemek. Bu bizi mutlu eden şeylerden biri.

Tasarım-Robotik temasından devam edelim:

3D Printer ve Modelleme, her yaş grubundan çok ilgi gördüğü için, 7-10 yaş atölyelerinde bu atölyeyi nasıl uyguluyorsak, 11-14 yaş grubu içinde, içeriği ve örneklerin zorluğunu biraz daha arttırarak başlıyoruz. Bu konuda aynı şeyleri söylemek yerine, “7-10 Yaş Grubu İçin Neler Yapıyoruz?” adlı blog yazımıza buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

3dprint2

Aralık ayında, bu yaş grubu için kendi fikirlerini ortaya çıkarma ve özgün örnekler yaratma adına proje odaklı bir şekilde sürdürmeyi planladığımız “3D Printer ve Modelleme 2” atölyesini yapacağız. Umuyoruz ve inanıyoruz ki güzel projeler ortaya çıkacak. Ayrıca Minecraft dünyasında oluşturdukları 3 boyutlu objeleri, 3 boyutlu yazıcıda da çıkarmalarını sağlayacağız.

Unplugged Zamanı!

Bilgisayarla yapılan atölyelerimize veda zamanı diyebiliriz. Yani el becerilerini ve sarf malzemeler kullanarak ortaya bir ürün çıkarıyoruz. 11-14 yaş grubu için uygun gördüğümüz Unplugged proje ise, hani şu eskiden bilgisayarlarda oynadığımız Tilt Oyunu. Oyunu yaparken, ek materyal olarak Arduino’yu kullansakta, projeyi bitirdiğimizde bilgisayara ya da herhangi bir elektronik cihaza ihtiyacımız olmayacağı için bunu da unplugged sınıfına soktuk. Haziran ayında yaptığımız Fun Week’te bunu yapmıştık. Boyamasıyla, montajıyla, Arduino’yu projeye entegre etmesiyle hem zorlu hem de eğlenceli bir süreçti. 🙂

tiltoyunu